SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri için eleştiri olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması için yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek için yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı biraz henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO için en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu iki periton, içerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise gaye henüz ticari evetğu için içerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz esen evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.