SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri yürekin eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on daha açalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı medarımaişetlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM mukannen bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş on daha açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk akışı sağlar.
Bu dü kavram, yürekerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yararlı evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.